leczenie choroba Alzheimera

Choroba Alzheimera jest postępującą postacią demencji, demencja zaś to szersze pojęcie określające zmiany w mózgu lub choroby, które negatywnie wpływają na pamięć, myślenie i zachowanie. Zmiany te pogarszają codzienne funkcjonowanie.

Choroba Alzheimera odpowiada za około 60 – 80% przypadków demencji. Większość osób cierpiących na tę chorobę jest diagnozowanych po 65 roku życia. Jeżeli zostanie rozpoznana wcześniej nazywamy ją chorobą Alzheimera o wczesnym początku.

Chociaż wielu ludzi słyszało o chorobie Alzheimera, niektórzy nie są pewni, co to jest. Oto kilka faktów:
Choroba Alzheimera jest schorzeniem przewlekłym.
Objawy pojawiają się stopniowo, zwyrodnieniu ulegają komórki nerwowe, co powoduje powolny proces zaburzenia ich funkcjonowania.
Nie ma lekarstwa na chorobę Alzheimera, ale leczenie może spowolnić postęp choroby i poprawić jakość życia pacjenta.

Objawy ALZHEIMERA

Każdy może zachorować na chorobę Alzheimera, ale pewne osoby są na nią bardziej narażone. Dotyczy to osób powyżej 65 roku życia i osób u których w rodzinie wystąpiły przypadki zachorowań.
Alzheimer i demencja to nie to samo. Choroba Alzheimera to rodzaj demencji.
Nie ma jednego scenariusza przebiegu choroby Alzheimera. Niektórzy ludzie żyją długo z łagodnymi zaburzeniami poznawczymi, podczas gdy inni doświadczają wczesnego początku objawów i dynamicznego postępu choroby. Przebieg choroby Alzheimera u każdej osoby jest inny.

Demencja, a choroba Alzheimera
Terminy demencja i choroba Alzheimera są czasami używane zamiennie. Są to odrębne jednostki chorobowe. Choroba Alzheimera to rodzaj demencji.

Demencja to szerszy termin określający schorzenia z objawami związanymi z utratą pamięci, takimi jak zapominanie i dezorientacja. Demencja obejmuje bardziej specyficzne choroby, takie jak choroba Alzheimera, choroba Parkinsona, pourazowe uszkodzenie mózgu i inne, które mogą powodować te objawy.

Leczenie choroby Alzheimera w Warszawie?

Stosuje się różne leki, aby złagodzić objawy i opóźnić postęp choroby tak długo, jak to możliwe.
W przypadku wczesnej i umiarkowanej choroby Alzheimera stosowane leki, które mogą pomóc w utrzymaniu wysokiego poziomu acetylocholiny w mózgu. Jest to rodzaj neuroprzekaźnika, który bierze udział w procesie zapamiętywania.

W leczeniu bardziej zaawansowanej postaci choroby, może być stosowana inna kombinacja leków, która pomoże zablokować działanie nadmiaru glutaminianu. Glutaminian jest substancją chemiczną mózgu, która jest uwalniana w większych ilościach w chorobie Alzheimera i uszkadza komórki nerwowe w mózgowiu.

Co warto zapamiętać!
Choroba Alzheimera jest skomplikowaną schorzeniem, o którym wciąż wiele nie wiemy występuje wiele niewiadomych. Pewne jest jedno, stan chorego pogarsza się z upływem czasu, ale leczenie może złagodzić objawy i poprawić jakość życia chorego.

Jeśli uważasz, że Ty lub ktoś z Twoich bliskich może mieć chorobę Alzheimera, pierwszym krokiem jest wizyta u lekarza. On pomoże w postawieniu diagnozy i omówieniu tego, czego można się spodziewać.