leczenie Zawroty głowy

Zawroty głowy to jedna z najczęstszych dolegliwości które doświadczają pacjenci. Pacjenci którzy doświadczają zawroty głowy zazwyczaj opisują je jako uczucie “wirowania światu” lub “uciekania podłogi spod nóg”. Czasem wydaje się, że poruszasz się będąc w bezruchu. Objawy zawrotów głowy mogą przypominać objawy jak w chorobie lokomocyjnej.

Najczęstszymi przyczynami zawrotów głowy są łagodne napadowe położeniowe zawroty głowy (BPPV), choroba Meniere’a i ostre zawroty głowy.

Istnieją dwie kategorie zawrotów głowy: obwodowe i centralne.

Obwodowe zawroty głowy, które występują w wyniku problemów związanych z uchem wewnętrznym lub części przedsionkowej (nerw przedsionkowy który łączy ucho wewnętrzne z mózgiem).
Centralne zawroty głowy pojawiają się, gdy występuje problem w obrębi mózgu, szczególnie w móżdżku (móżdżek jest częścią mózgu, która kontroluje koordynację ruchów i równowagi).

Objawy Zawroty głowy

Przyczyny obwodowych zawrotów głowy. Około 93 procent przypadków zawrotów głowy to obwodowe zawroty głowy, spowodowane jedną z następujących przyczyn:

Łagodne napadowe położeniowe zawroty głowy to zawroty głowy wywołane zmianą pozycji ciała, co powoduje przemieszczeniem kryształów wapnia w półkolistych kanałach ucha wewnętrznego.

Choroba Meniere’a to choroba ucha wewnętrznego, która obejmuje pojawienie się problemów z równowagą i słuchem.

Rzadszymi przyczynami mogą być:

• przetoka perylimfatyczna lub nieprawidłowa komunikacja między uchem środkowym a uchem wewnętrznym
  • perlak
  • otoskleroza lub nieprawidłowy wzrost kości w uchu środkowym

Przyczyny centralnych zawrotów głowy:

• uraz
  • guz w móżdżku
  • migrena
  • stwardnienie rozsiane

Jak leczyć zawroty głowy w Warszawie?

Badania określające rodzaj zawrotów głowy i obejmują:

• Test Romberga: Stoisz prosto (nogi razem) z otwartymi oczami, następnie zamykasz oczy i starasz się utrzymać równowagę.
  • Test Fukuda-Unterberger: jesteś proszony o maszerowanie w miejscu z zamkniętymi oczami.
  • Test Hallpike-Dixa: Będąc na stole egzaminacyjnym, szybko opuszczasz pozycję siedzącą do pozycji leżącej z głową skierowaną lekko w prawo lub lekko w lewo. Lekarz obserwuje ruch gałek ocznych.

Badania obrazowe:

• tomografia komputerowa